|
من شرکت پاندورا را همراه دو نفر از دوستانم در پایان سال 1999 تاسیس کردم. در عرض چند ماه توانستیم تامینکنندگان اولیه را افزایش دهیم و پروژه ساخت ژنوم موسیقی را شروع کنیم. دوران هیجان انگیزی بود.

کلا در یک استودیو در آپارتمان کوچک جا شده بودیم، طرح کسبوکار را روی وایت برد میکشیدیم، نوازندگان و مهندسان را به استخدام در میآوردیم، محصول جدید اختراع میکردیم و کمکم وارد بازی توسعه شرکت شدیم.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
با خود تصور کنید یک آدم فضایی در زمین فرود آمده است. پس از مدتی این موجود درمییابد که برای بقای خود و تهیه نیازهای اولیه مانند غذا و یک پناهگاه امن به پول و یک درآمد خوب نیاز دارد. در این شرایط، دو گزینه پیش روی اوست: یا به یک کارآفرین خوب و موفق تبدیل شود یا شغل خوبی پیدا کند.

برای اتخاذ یک تصمیم بهتر و آگاهانهتر، در این مطلب به بررسی بهترین و بدترین نکات در مورد کارآفرین بودن میپردازیم. طبق گفته کولین وال، بنیانگذار شرکت مشاورهای InvestorForce، بدترین خصوصیت در مورد کارآفرینی تنهایی است. به گفته او شما مسوول خودتان هستید و همه کارها به عهده شما است و کسی از شما پشتیبانی نخواهد کرد. زیرا برای آنها درک هیجان و شوق شما در مراحل اولیه کار و پذیرفتن آن طبق دیدگاه شما بسیار مشکل است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
نقش تکنولوژی و شبکههای اجتماعی در کسبوکار و آینده شما انکارناپذیراست، بنابراین کسب مهارت و آشنایی هرچه بیشتر در این زمینه میتواند در موفقیت شما نقشی چشمگیر داشته باشد.

سایت لینکدین (LinkedIn ) یکی از شبکههایی است که عضو شدن در آن میتواند در آینده شغلی شما بسیار تاثیرگذار باشد. این سایت در سال 2002 ایجاد شده است و هم اکنون بیش از 100 میلیون کاربر دارد، هدف اصلی این شبکه اجتماعی کمک به افرادی است که میخواهند دیگران از سوابق تحصیلی و شغلی آنها باخبر شوند تا در صورت نیاز با آنها تماس گرفته شود. در واقع پروفایل و حساب کاربری شما در این سایت در حکم رزومه کاری شما است که حتی بسیاری از شرکتها برای استخدام افراد متخصص به این سایت مراجعه میکنند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
تقریبا همه مطالبی که درباره کارآفرینی نوشته شدهاند اذعان دارند که همه مردم نمیتوانند کارآفرین باشند. با این وجود از خصوصیات اخلاقی مانند وجدان کاری، پشتکار، قدرت متقاعدکنندگی و انضباط که در افراد عادی هم وجود دارد به عنوان صفتهای مشترک میان کارآفرینهای بزرگ نام برده میشود.

نتیجه حدود 25 سال مطالعه من درباره کارآفرینها این بود که عوامل اصلی موفقیت کار آفرینها از نظر عموم افراد جامعه فاقد اهمیت تلقی میشود.به طور مثال افرادی مانند «جان دی راکفلر»، «هنری فورد» و «اپرا وینفری» با پیروی کردن از روشهایی که پیشگامان مدیریتی جامعه پیشنهاد میکردند، به موفقیت نرسیدند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
اگر همت، ذکاوت کسبوکار و کار سخت تنها فاکتورهای لازم برای تاسیس یک شرکت بود، شروع هر کسبوکاری میتوانست موفقیت آمیز باشد. در حقیقت، به راهانداختن یک کسبوکار تازه و ادامه آن، به چیزی بیش ازایدههای خوب، ابتکار و سرمایه نیاز دارد. این موضوع همچنین به معنای ایجاد چالش کمتر برای خود و از پیش رو برداشتن قدرتها و تهدیدهایی است که کسبوکار شما را در آستانه فروپاشی قرار میدهد.

در این قسمت به 5 اشتباهی اشاره میشود که باید در حین سفری که برای کارآفرینی شروع کردهاید، از آنها پرهیز کنید. اگر حس کردید به سمت یکی از این اشتباهات منحرف شدهاید، آرامش خود را حفظ کنید و شرکت را به سوی مسیر درست هدایت کنید.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
بسیاری از مدیران، مدیریت ریسک را کاملا جدی گرفتهاند تا از این طریق بتوانند از بحرانهایی که میتواند ارزش و اعتبار شرکت را خدشهدار کرده و حتی آن را از رده خارج کند، جلوگیری کنند.

به خصوص در حضور بحران مالی جهانی، بسیاری تلاش میکنند تا فرآیندهای مرتبط با ریسک بیشتری را پیادهسازی کرده و با نظارت بر ساختارهای موجود به تشخیص و تصحیح اشتباهات عملیاتی و جلوگیری از رخنه در ایمنی شرکت بپردازند، قبل از اینکه به فاجعه تبدیل شوند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
اریک برینجولفسون، استاد موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) میگوید: «ما به لحظه اصلی در تاریخ بشر رسیدیم؛ لحظهای که قادر خواهیم بود با دستگاهها و ماشینهای خود به زبان عادی و طبیعی صحبت کنیم و آنها منظور ما را بفهمند.» او در این مقاله نقش دادههای کلان در عملکرد کسبوکار، ظهور علم روباتیک و تجزیه رابطه تاریخی بین دستاوردهای بهرهوری، درآمد و مشاغل را بررسی میکند. وی همراه با آندرو مکآفی، محقق MIT، کتابی با عنوان «سرعت در برابر ماشین» را تالیف کرده است. موسسه مککینزی مصاحبهای را با برینجولفسون انجام داده که شرح آن را میخوانیم:

تکنولوژیهایی برای تماشا ما شاهد نوآوریهای فوقالعاده زیادی هستیم که هماکنون در دست اقدام هستند و این فرصت را داشتهایم که برخی از آنها را زیر نظر بگیریم. برخی از این نوآوریها اثرگذاری خود را آغاز کردهاند و بنده معتقدم که بیشتر آنها در پنج یا ده سال آتی تاثیرات عمیقی خواهند داشت. واضح است که دادههای کلان باید در راس این لیست باشند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
احتمالا همه ما افرادی در محل زندگی يا کار خود میشناسيم که به طور واقعی شنوندگان خوبی هستند و به نظر میرسد در هر حالتی دقيقا میدانند چه میگويند. اين افراد دلسوز و با ملاحظه هستند و معمولا در حضور آنها حس اميدواری و خوش بينی داريم.

اين گروه از افراد احساسات خود را به خوبی مديريت میکنند و در شرايط پرتنش خشمگين نمیشوند و در عوض توانايي بررسی مشکل و پيدا کردن راهي برای آن دارند. آنها تصميمگيرندگانی عالی هستند. صرفنظر از نقاط قوتی که در خود دارند، معمولا صادقانه به توانمندیهای خود نگاه میکنند؛ ظرفيت انتقادپذيری بالايي دارند و از اين موضوع برای بهبود عملکرد خود استفاده میکنند. اينگونه افراد معمولا هوش هيجانی بالايي دارند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
از آن جا که کارآفرینی به عنوان یک عامل کلیدي رشد و توسعه اقتصادي، اجتماعی و فرهنگی شناخته شده است، پژوهش هاي مرتبط با آن، واجد اهمیت بسیار است.

کارآفرین، عوامل مختلف تولید را گرد هم میآورد و با تلاش و کوششهاي خلاقانه خود فعالیتها را به سمت موفقیت سوق میدهد. این پژوهش تأثیر ویژگیهاي روان شناختی و جمعیتشناختی کارآفرینان بر تمایل به تشکیل بنگاههاي کوچک را مورد بررسی و مطالعه قرار داده است. بدین منظور با روش نمونهگیري تصادفی ویژگیهاي 160 نفر از کارآفرینان بنگاه هاي کوچک استان گیلان با استفاده از پرسشنامه جمعآوري و با روش همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از این است که بین ویژگیهاي کارآفرینان و تمایل به تشکیل بنگاههاي کوچک همبستگی وجود دارد.
مقاله: 
نویسندگان: دکتر علی قلیپور سلیمانی، فاطمه زادباقر صیقلانی
منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
عده بسیار کمی از مردم با شیوههاي مدیریتي یا نقاط ضعف و قدرت خود به درستی آشنایی دارند. اما در حقیقت این یک اشتباه است. از شروع هدایت یک شرکت تا استخدام کارمندان، شما باید بدانید که در چه زمینه کاری و در چه موضوعی توانمند هستید. و برای رسیدن هر چه بهتر به اهداف شرکت خود ملزم به انجام چه کارهایی هستید.

به نظر من ممکن است تلاشهای شما در راستای توسعه مدیریت برای دستیابی به موفقیت اولیه ارزشمندتر از ایجاد مهارتهای کسبوکار باشد. البته مهارتهای مدیریتی همیشه غریزی و ذاتی نیستند. بنابراین به خصوص از کارآفرینان جدید، انتظار میرود تا کار بیشتری انجام دهند. برای ارزیابی بهتر موقعیتی که در آن قرار دارید و همچنین برای دستیابی به بیشترین حد استعداد درونی خود، در کنار دورههای آموزشی، سمینارها و مدرسین بسیار زیادی نیز وجود دارند. اما مطالعه یک کتاب خوب در مورد موضوع مورد نظر، مثل کتاب جدید جان متون با نام «مدیریت هوشمند» میتواند یک شروع مناسب در این زمینه باشد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
هر حوزهی علمی نوظهوری با چالش تشریح موضوع متمایز و قلمرو نظری- مفهومی منحصر به فرد خود یا به بیان دیگر هویت علمی مواجه است.

وجه تمایز حوزههای علمی در موضوع آنها نهفته بوده و کارآفرینی نیز به عنوان یک حوزهی علمی نوظهور از این قاعده مستثنی نبوده و در جهت نیل به هویت علمی متمایز خود ناگزیر به عبور از چالش تعریف موضوع خود به عنوان یکی از الزامات بنیادین فعالیتهای هویت آفرینی است.
مقاله: 
نویسنده: قنبر محمدی الیاسی، استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
منبع: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
سازمانها امروزه به طور فزایندهای شاهد تبدیل شدن «ساختار» خود به شبکه ظریف و پیچیدهای از روابط داخلی و خارجی هستند. این پدیده سازمانی به عنوان سازمان مجازی نامگذاری شده، که به عنوان شبکهای موقت از شرکتهای مستقل - تامینکنندگان، مشتریان، پیمانکاران فرعی، حتی رقبا- تعریف میشود که با استفاده از فناوری اطلاعات برای به اشتراکگذاری مهارتها، دسترسی به بازار و هزینهها با یکدیگر متصلاند.

یک سازمان چابک سازمانی است که دستهای از قابلیتهای کانونی کسبوکار برای سودآوری بالای عملیاتی را شناسایی میکند و سپس حول آن قابلیتها سازمانی مجازی میسازد. ایجاد یک ساختار سازمانی چابک مجازی مستلزم برونسپاری، پیمانهای استراتژیک، ساختار بدون مرز، رویکرد یادگیرنده دو سویه و سازمانی مبتنی بر وب (اینترنت) است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
عناوین مختلفی برای بازاریابی محتوا گفته شده است که برخی از آنها عبارتند از:
انتشار سفارشی، رسانه سفارشی، رسانه مشتری، رسانه خصوصی، محتوای برندسازی شده، رسانه شرکت، انتشارات شرکت، ژورنالیسم شرکتی و رسانه برندسازی شده.

اما شاید هیچ واژهای بهاندازه بازاریابی محتوا مناسب نباشد. اما بازاریابی محتوا واقعا چیست؟
«بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی است که در آن محتوای با ارزش و مرتبط برای جذب، به دست آوردن و درگیر کردن مخاطب هدفی که به خوبی درک شده و مشخص شده است، ایجاد و توزیع میشود که اینکار با هدف جذب مشتری سود آور انجام میگیرد».
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
برای آنکه کارآفرین موفقی باشید یا اساسا در هر کاری موفق شوید باید بتوانید در صورت ایجاد یک فرصت مناسب از آن استفاده کنید. از آن مهمتر اینکه باید قادر باشید یک مشکل یا خلأ را تشخیص دهید و یک راهحل خلاقانه برای آن بیابید. (البته باید این توانایی را نیز داشته باشید که راهحل مورد نظر را اجرایی کنید، اما بدون درک فوری فرصتها، هیچ دستاوردی نخواهید داشت).

پس دقیقا چگونه یک فرد میتواند استفاده بهتری از فرصتها داشته باشد؟
شاید بگویید این یک موضوع غریزی است- یک شخص، یا در یک کار خوب است یا خوب نیست. این پاسخ اشتباه است. دوباره تلاش کنید. بسیار خوب، پس شاید موضوع تمرین یا تجربه مطرح باشد. اما شاید اینگونه نباشد. در ادامه دلیل آن را توضیح خواهیم داد. بیشک، بلاتکلیفی انسان را مستهلک میکند، اما در این مقاله راز استفاده از فرصتها را به شما میگوییم: تمرکز بر پیشرفت.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی، مدیریت)
ادامه مطلب
اجرای یک طرح استخدام نیاز به تلاش مضاعف مدیر در جهت جذب و استخدام بهترین استعدادهای موجود دارد.این راهکارها که هدف آنها به نوعی برآورده کردن نیازهای مدیریتی شرکت است به دو دسته درونی و بیرونی قابلطبقهبندی هستند.

استراتژیهای استخدام درونی
استراتژیهای درونی عبارتند از بازنگری مجدد کارمندانی که قبلا به استخدام شرکت درآمدهاند و بررسی مجدد استعدادهای آنها برای به کار گرفته شدن در پستهای جدید و کمک به استحکام و ثبات بیشترشرکت است.
مدیری که نسبت به سطح استعداد و کارآیی کارمندان خود شناخت کافی داشته باشد به راحتی میتواند اشخاصی را که برای به کار گرفته شدن در پستهای جدید تجربه و صلاحیت دارند را شناسایی کند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
روند پیشرفت برند کولا ریل، از یک کسبوکار خانوادگی و فروش در سطح محلی، به شرکتی چندملیتی و فعال، داستان خاص خود را دارد، اما کولا ریل برای توسعه ساختار و استراتژی فعلی خود چه شانسهایی دارد تا به یکی از برجستهترین شرکتهای نوشابهسازی چند ملیتی جهان تا سال 2020 تبدیل شود؟

اولین بطریهای کولا ریل طی دهه 80 در شهر آیاکوچو پرو در یک اقامتگاه خانوادگی تولید شد. این منطقه تا حدی به واسطه درگیریهای تروریستی مورد تهدید بود که شرکتهای کوکاکولا و پپسی فعالیت خود را در آن متوقف کرده بودند. خروج این کارخانههای معروف از منطقه، جای خالی فعالیت یک کارخانه داخلی را در بازار محلی به وجود آورده بود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
در هر کسبوکاری که باشيد، با تامينکنندگانی مواجه هستيد، اما چگونه مطمئن میشويد آنها استانداردهای شما را برآورده میسازند؟

تاکنون برای شما پيش آمده است که با تامينکنندهای شروع به همکاری کنيد و بعد از مدتی به اين نتيجه برسيد که انتخاب نادرستی داشتهايد؟ برای مثال ممکن است تامينکنندهای پيدا کنيد که قيمت پيشنهادی مناسبی ارائه کرده است اما بعدا متوجه میشويد که استانداردهای کيفی پايينی داشته است يا از نظر نحوه ارتباط و پاسخگويي ضعيف عمل میکند. عدم تطابق ميان نيازهای شما و عرضه يک تامينکننده میتواند منجر به ايجاد هزينههای اضافی، تاخير و حتی آسيب به شهرت سازمان شما شود. در اين نوشتار ابزار ارزيابی و شناسايي تامينکنندگان به روشی مناسب ارائه میشود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
به جرات میتوان گفت اعتماد به نفس تقريبا در تمام جنبههای زندگی نقشی کليدی دارد، با وجود اين بسياری از افراد در کسب آن با دشواری مواجه هستند. متاسفانه افرادی که کمبود اعتماد به نفس دارند، برای کسب موفقيت مشکل دارند. خوشبختانه اعتماد به نفس مهارتی آموختنی است و در اين نوشتار سعی خواهد شد نحوه تسلط به اين ابزار به اشتراک گذاشته شود.

از نگاه ديگران چقدر اعتماد به نفس داريد؟ سطح اعتماد به نفس از جنبههای مختلفی چون رفتار، زبان بدن، نحوه صحبت، آنچه میگوييد و برخی موارد ديگر قابل تشخيص است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی، مدیریت)
ادامه مطلب
زمانی که قصد نامگذاری کسب وکار خود را دارید، باید بدانید این نام باید بیانکننده چه چیزی باشد. جواب به این سوال طولانی است. نام تجاری میتواند بیش از حد طولانی یا محدود و کوچک باشد، همچنین میتواند به نامی ماندگار تبدیل شود یا به راحتی فراموش شود.

در این مقاله 10 سوالی که پیش از انتخاب نام تجاری باید پاسخ داده شود، ارائه شده است؛ لازم است به یاد داشته باشید که در نهایت نام تجاری جایگاه شما را در بازار تعیین خواهد کرد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
در قلب هر کسبوکار موفق یک ایده بزرگ وجود دارد. برخی از آنها به قدری ساده هستند که تعجب میکنیم چرا قبلا به فکر کسی نرسیده است. برخی از آنها هم به قدری تحولگرا هستند که تعجب میکنیم چگونه به فکر کسی رسیده است.

اما این ایدههای بزرگ یک حکم ثابت را اجرا نمیکنند و باعث میشوند بسیاری از کارآفرینان بالقوه این سوال رایج را از خود بپرسند: این ایده چگونه به ذهن کسی رسیده و ما چطور میتوانیم همین ایدههای جادویی را پیاده کنیم؟
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
گارتنر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را یک استراتژی کسبوکار معرفی میکند که سبب افزایش فروش، افزایش سود و رضایتمندی مشتری میشود. مدیریت ارتباط با مشتری، سیستمی جهت گردآوری و یکپارچهسازی اطلاعات و فرآیندهای مرتبط با مشتریان به منظور تجزیه و تحلیل و بهره برداری موثر و هدفمند از آنهاست.

این اطلاعات میتواند در رابطه با فروش، بازاریابی، خدمات، پشتیبانی، نیازها و حساسیتهای بازار، رقبا و مشتریان باشد. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری این امکان را در اختیار سازمان قرار میدهد تا فرصتهای بالقوه را در ارتباط با مشتریان به منبع درآمد تبدیل کند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
اگر میخواهید مدیر شوید، منتظر دریافت عنوان یا دفتر مدیریت نشوید. قبل از آنکه به این سمت برسید، مانند یک مدیر رفتار کنید، فکر کنید و ارتباط ایجاد کنید.

حتی اگر هنوز مراحل زیادی تا رسیدن شما به جایگاه مدیریت باقی مانده است و افرادی قبل از شما در انتظار دریافت این پست هستند، اما روشهای زیادی وجود دارد که پتانسیل و میل خود را برای رسیدن به هدفی که مطلوبتان است، نشان دهید.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
جان دوئر که یک فعال اقتصادی و از سرمایهگذاران اولیه در شرکتهای گوگل، آمازون و توئیتر است، در یک سخنرانی در دانشگاه استنفورد، از کارآفرینان به عنوان محرکهای عصر امروز یاد کرد.
او معتقد است: «موسسان شرکتها نمونههای عجیب و غریب انسانیهایی هستند که خلق و خوی منحصر به فردی دارند.»
مطمئنا برای راهاندازی یک کسبوکار جدید، یک راه یا نکته مشخص و خاص وجود ندارد، همانطور که برای شرکتهای مختلف روشهای مدیریت خاص شرکت باید در نظر قرار گیرد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
مطالعاتی که روی عادات مصرف کنندگان انجام شده، نشان میدهد که رویکرد افراد امروزه به سمت زندگی سالمتر است.

رسانههای جمعی هرروزه ما را با اطلاعاتی در مورد سلامت و فواید زندگی سالمتر بمباران میکنند. دولتها نیز سعی دارند تا اطمینان حاصل کنند که شهروندان مراقب سلامت خود هستند تا از فشار ناشی از خدمات درمانی که بر آنها وارد میشود، کاسته شود. در نتیجه بسیاری از افراد گامهای مثبتی به سمت زندگی سالمتر برمی دارند. آنها برای خود فعالیتهای ورزشی روزانه را در نظرگرفتهاند و عادات غذایی خود را اصلاح کردهاند تا بتوانند مواد غذایی را برای مصرف انتخاب کنند که از نظر تغذیهای متعادل باشند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب: بازاریابی, پاسخ, تغییر نیاز, مشتری, بازار امروز, marketing, customer, requirement, change, response, توسط کارآفرینی
برند عبارت است از یک متن، تصویر یا ترکیبی از این دو که ذهن و نگاه خریدار یا مصرفکننده را به طرف کالا یا تولیدکننده مشخص و معینی، جلب میکند. امروزه برای مشخصتر کردن برند و افزایش تاثیر آن بر خریداران از تاثیرات صوتی مانند بیان جمله یا بهکارگیری آهنگ و موسیقی نیز استفاده میشود.

به طور کلی در بازاریابی نهایت تلاش میشود که توجه به برند آنقدر مستحکم و پایدار باشد که توجه و ذهن خریدار و مصرفکننده را به سایر برندها کم کند و نهایتا سایر برندها برای مشتریان آنها بیاهمیت شمرده شود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
وقتی مساله برنامهریزی استراتژیک مطرح میشود، کسبوکارهای کوچک در مقایسه با همتایان بزرگ خود، به راحتی میتوانند خود را دست کم بگیرند و تصور کنند در جایگاه پایینتری قرار دارند.

شرکتهای بزرگ میتوانند حجم زیادی پول، تکنولوژی و پرسنل را برای برنامهریزی کردن اختصاص دهند تا از دینامیکهای متغیر فضای بازار سود ببرند. این برنامهریزیها مثل یک گوی شیشهای باارزش هستند که البته همیشه هم تصویر درسaتی از فضای کسبوکار در آینده ارائه نمیدهند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
اغلب سازمانها با رویکرد مبتنی بر ریسک، در حال تغییر شکل در زمینه مدیریت امنیت هستند، اما بسیاری از این تجارب در زمینه مدیریت ریسک فناوری اطلاعات همچنان از سطحی از پراکندگی رنج میبرند که توانایی مدیران را برای دیدن یک تصویر کامل و منطقی از مساله و تصمیمگیری با حداکثر اطلاعات را به صورتی که از نظر تجاری منطقی و از نظر قانونی قابل دفاع باشد، محدود میکند.

یکی از این رویکردها مدیریت استمرار کسبوکار BCM) business continuity management) است که در قالب تیمهایی انجام میشود که در گذشته به عنوان بخشهای کارکردی جداگانهای عمل میکردند. این تیمها فاقد یکپارچگی کامل با ریسک فناوری اطلاعات و تطابق با استانداردها هستند و تنها چیزی که دارند پشتیبانی آشکار فناوری اطلاعات و کسبوکار است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
در حین اینکه شرکت کوکاکولا استفاده خود از نوآوریهای تکنولوژی در عملکرد، بازاریابی و فروش را سرعت میبخشد، اداستینیکEd Steinike همراه با آنها نقش خود را به عنوان مدیر IT این شرکت، گسترش میدهد.

اد استینیک مدیر عامل و مدیر IT شرکت کوکاکولا تصمیم گرفته است که یک «مدیر IT درآمدزا» باشد. در این مصاحبه وی در مورد اینکه چگونه توانسته نقش خود را به عنوان مدیر IT این شرکت گسترش دهد، توضیح میدهد. او توضیح میدهد که چگونه توانسته با کمک تکنولوژی به منظور ایجاد روابط مستقیم با مشتریها و برای افزایش تولید بر حسب تقاضا (استراتژیهایی که زنجیره عرضه را بر اساس تقاضا در نظر میگیرد و نه توان تولید) (Demand-driven supply- chain) موجب رشد هرچه بیشتر شرکت شود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
سازمانها و شرکتها معمولا برای تدوين استراتژیهای خود، از روش شناخته شده تحلیل SWOT (روش برنامهریزی استراتژیک که مخفف قوت، ضعف، فرصت و تهدیدات موجود در یک پروژه است) برای ارزيابی شرايط محيطی خود و رقبايشان استفاده میکنند.

اما جالب است بدانيد اين روش تنها ويژه سازمانها نيست و برای افرادی که به دنبال بهبود و رشد شغلی و فردی خود هستند نيز کاربرد دارد. اگر شما توان استفاده از استعدادهای خود را به حداکثر برسانيد، احتمالا در زندگی شخصی خود موفق خواهيد بود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
وقتی ژوان و تیم مدویتز شرکت تولید پوشاک «پاپ اوتور» را در سال 2009 تاسیس کردند، از یک موضوع مطمئن بودند. آنها میخواستند پوشاک تولیدی خود را مستقیما به مصرف کننده بفروشند، چه به صورت آنلاین، چه از طریق فروشگاه خودشان یا در نمایشگاههای فصلی.

ژوان مدویتز میگوید «شرکتهایی مانند بونوبوس، واربی پارکر و لولولمون، با فروش مستقیم محصولات خود به
مصرف کننده، در مسیر رشد خوبی بودند و ما هم از روی بیتجربگی فکر میکردیم اگر آنها توانستهاند، ما هم میتوانیم.»
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
تبدیل یک تیم از یک مجموعه معمولی به یک مجموعه فوقالعاده، یعنی درک تفاوت بین مدیریت و رهبری. به گفته نویسنده «مدیریت یعنی درست انجام دادن کارها و رهبری یعنی انجام درستترین کارها.»
مدیر و رهبر دو وظیفه جداگانه دارند؛ ولی ما معمولا آنها را با هم جابهجا میکنیم. هدف مدیر، هموار کردن مسیر موفقیت تیم است. مدیران وظیفه تامین احتیاجات گروه برای ثمره بیشتر و بهتر را بر عهده دارند. آنها اعضای گروه را برای مقابله با مشکلات و سطوح بالاتر آماده میکند. هدف مدیر تضمین ثبات کیفیت بالای عملکرد اعضا و مدیریت آنها در چالشهای پیش رويشان است.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
شنيدن يکي از مهمترين مهارتهايي است که ميتوان به دست آورد. نحوه شنيدن شما، تاثير عمده اي بر اثربخشي کار و کيفيت رابطهتان با ديگران دارد. ما براي دستيابي به اطلاعات، فهمیدن، لذت بردن و آموختن گوش ميکنيم.

باوجود تمام اين کارآييها، به نظر ميرسد که ما بايد شنوندگان خوبي باشيم، اما بيشتر ما اينطور نيستيم. تحقيقات نشان داده است که تنها ۲۵ تا ۵۰ درصد از آنچه که ميشنويم، به ياد ميآوريم. يعني زماني که شما براي مدت ۱۰ دقيقه مشغول صحبت با ریيس، همکاران، مشتريها يا همسرتان هستيد، آنها تنها به نيمي از صحبتهاي شما توجه ميکنند و اين امري ناراحت کننده است!
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
بكوشيد براي تحليل مسائل، از يك روش مشخص و سيستماتيك كمك بگيريد. استفاده از يك فرآيند سيستماتيك در تصميمگيري، ميتواند مانع دخالت پيشفرضها و بروز بسياري از اشتباهات در تصميمگيريها شود.

با بهكارگيري يك روش سيستماتيك، مطمئن خواهيد بود كه كليه گزينهها با دقت و بهصورت بيطرفانه مورد توجه قرار گرفتهاند و شما قرباني پيشفرضها و برداشتهاي خود نشدهايد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
پنج باور غلط درباره رایانش ابری
صنعت فناوری اطلاعات همواره تحت تاثیر موجهای تازه بوده و سعی کرده آنها را در همه جا استفاده کند، پردازش ابری نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای فهم پردازش ابری بگذارید ابتدا بحث را بر روی چند تعریف بنا کنیم.

ه عنوان یک مبنای عملی برای بحث ما، تعریف پردازش ابری را از موسسه ملی استانداردها و فناوری (MIST) که در 7 اکتبر 2009 ارائه شده نقل میکنیم:
پردازش ابری مدلی است برای دسترسی راحت و آنی به یک مجموعه مشترک از منابع پردازنده قابل پیکرهبندی (مانند شبکهها، خدمتدهندهها، نرمافزارهای ذخیرهسازی و خدمات) که میتواند به سرعت تدارک دیده شود و با مقدار کمی تلاش مدیریتی یا تعامل با خدمت دهنده به متقاضی خدمات زیادی ارائه شود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
رستورانهای زنجیرهای پیتزا هات، در تلاشی هدفمند برای جذب مشتریان خاص از نسل جدید، هنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد اگر هر یک از حاضرین در مناظرات باراک اوباما و میت رامنی بتوانند از آنها بپرسند که «پیتزای سوسیس دوست دارند یا پپرونی»، تا آخر عمر میتوانند از پیتزا هات، پیتزای رایگان دریافت کنند. اما مخاطبین که از این تبلیغ تمسخرآمیز عصبانی شده بودند، انتقادات خود را شروع کردند.

واکنش شدید نسبت به این نوع تبلیغ، پیتزا هات را شوکه کرد و این رستوران مجبور شد از پیشنهاد خود عقب نشینی کند.
تبلیغات با در نظر گرفتن یک گروه هدف، همیشه با این مشکلات اساسی روبه رو است. افرادی که ویژگیهای جمعیتی مشترکی دارند، لزوما اولویتها یا عقاید یکسانی ندارند و این نوع تبلیغات این حقیقت را نادیده میگیرد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
معمولا داستانهای تبلیغاتی درباره افرادی است که کالا یا خدمت را خریداری کردهاند و کمتر خود آن کالا یا خدمت محور داستانها قرار میگیرد. به سخن دیگر در این داستانها، مشتریان به جای خود شرکت یا محصول آن در جایگاه قهرمان داستان قرار میگیرند.

سال گذشته فلیکس بومگارتنر رکورد بلند ترین سقوط آزاد جهان را شکست و از یک سکوی فضایی که در ارتفاع 128 هزار فوتی از سطح زمین قرار داشت به سمت پایین پرید. 8 میلیون نفر این سقوط آزاد را به صورت مستقیم از یوتیوب تماشا میکردند. مهندسی و پشتیبانی مالی این واقعه توسط «ردبول» انجام شده بود. در واقع یک شاهکار تبلیغاتی بود. داستان به همین جا ختم نشد. بخش اصلی این فعالیت بازاریابی ایجاد محتوایی برای داستان «ردبول» بود که در آن مردم در سطحی عظیم گنجانده شده بودند.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
واقعگرا باشيد. اگر ميخواهيد تصميمي را به صورت جدي و درست تحليل كنيد، آن را از فضاي ايدههاي مجرد، به دنياي واقعي بياوريد.

در يك مطالعه، وقتي از رانندگان وسايل نقليه پرسيده ميشد كه «آيا حاضر هستيد سوخت پاكتر خريداري كنيد؟» همه پاسخ مثبت ميدادند. وقتي همين مساله در دنياي واقعي به اجرا گذارده شد، اتفاق ديگري افتاد. رانندگان وقتي افزايش قيمت سوخت را ديدند، اكثرا اعلام نارضايتي كردند!
به استثناي تصميمهاي فوري و روزمره، اكثر تصميمگيريهاي ما در فضاي ذهني مجرد و تئوريك شكل ميگيرند. در پاسخ به پرسشهاي مختلف، مثلا در مورد اين پرسش كه: «براي فردا يا سال آينده خود چه تصميمي داريد؟» به صورت مجرد فكر نكنيد. مطمئن باشيد كه وقتي از دريچه دنياي واقعي به مسائل نگاه ميكنيد، براي آنها پاسخهاي متفاوتي مييابيد.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
به عنوان صاحب یک کسبوکار کوچک، روزانه سخت تلاش میکنید تا کسبوکارتان را رشد دهید و به موفقیت برسید.

اما نباید آنقدر درگیر کارهای روزانه شوید که استراتژی بلندمدت و برنامه ریزی برای آینده را رها کنید. به عنوان مدیرعامل یک کسبوکار کوچک، ناگزیر هستید استراتژیک فکر کنید و پیشبینی برای کسبوکارتان را وارد برنامهریزیهای کلی خود کنید.
پیشبینی کردن بخش مهمی از مالکیت کسبوکارهای کوچک است که البته گاهی نادیده گرفته میشود. این پیشبینی کسبوکار نه تنها رشد شرکت شما را پیشگویی میکند، بلکه به شما کمک میکند بدانید چه زمانی باید در هزینهها صرفهجویی کنید یا سعی کنید فروشتان را بیشتر کنید.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (مدیریت)
ادامه مطلب
بسیار پیش آمده است کهایدههای بسیار خوبی در خلال یک سخنرانی توسط یک همکار و با گفتن این جمله که «ایده بسیار خوبی است، اما..». خراب و ضایع شده است.

در این مقاله یاد خواهيم گرفت با چه شیوههایی میتوان این افراد را خلع سلاح کرد وایدههای خود را به بهترین شکل ممکن به سمع دیگران رساند و آنها را به کرسی نشاند.
موردکاوی:
سمنتا به تازگی پیشنهاد خود را به کمیته سرمایهداری ارائه کرده و تا به این لحظه تمام کارها را به درستی انجام داده است. وظیفه گروه سمنتا پیدا کردن راهحلی سریع و روشن برای حل مشکلی حاد بود.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (کارآفرینی)
ادامه مطلب
دراین مقاله با 3 کارشناس بازاریابی، در مورد ضرورت بازاریابی شخص به شخص(Person to Person) در عصر دیجیتال امروز مصاحبهای صورت گرفته است،که در ادامه میخوانید.

در عصر رسانههای اجتماعی، موفقیت یک برند ممکن است با شمارش هزاران یا میلیونها طرفدار یا دنبالکننده آنها در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر سنجیده شود. دراین شرایط به نظر میرسد که فکر کردن در مورد ملاقات افراد به صورت رو در رو، عجیب باشد. اما با وجوداین، اکسپوها یا نمایشگاههای تجاری به آرامی در حال بازگشت و بازسازی خود هستند و تعداد تسهیلکنندگاناینگونه رویدادهای زنده نیز رو به افزایش است. دراین مقاله با مصاحبه با سه تن از متخصصان بازاریابی درصدد این هستیم که وضعیت بازاریابی شخص به شخص را در عصر حاضر مورد بررسی قرار دهیم.
منبع: دنیای اقتصاد
متن کامل در ادامه مطلب
دسته بندی: مطالب آموزشی (بازاریابی)
ادامه مطلب
صفحه قبل 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد
|
|